Mersin Deniz Ticaret Odası, Mersin Limanı’ndaki Sıkışıklığa Çözüm İstiyor
Mersin Deniz Ticaret Odası (MDTO), Mersin Limanı’ndaki sıkışıklığa ve bekleyen gemilere çözüm istedi.
MDTO’dan yapılan yazılı açıklamada, Mersin denizcilik camiasının gündemindeki en öncelikli sorunun Mersin Limanı’ndaki sıkışıklık ve gemilerin beklemesi olduğu vurgulandı. Bu sorunun geçtiğimiz Kasım ayında başladığı ve İskenderun Limanı’nın yük trafiğine kapatılıp yüklerin Mersin’e kaydırıldığı 6 Şubat sarsıntılarının ardından arttığı kaydedildi.
“Bekleme süresi 5-10 gün, operasyon süreleri 2-3 gün”
İskenderun Limanı’nın kademeli olarak faaliyete geçmesine rağmen Mersin Limanı’ndaki sıkışıklık sorununun halen devam ettiği belirtilen açıklamada, “Gemilerin demirli bekleme ve çalışma süreleri makul sürelerin üzerine çıktı. Ortalama 20-30 gemi yanaşmayı bekliyor. Mersin Limanı’nda Demirde bile bekleme süreleri 5-10 gün, operasyon süreleri 2-3 gündür.Yük gemilerinin, özellikle konteyner gemilerinin yanaşmak için bu kadar uzun süre beklemeleri uluslararası sözleşmelere göre kabul edilemez.
Açıklamada, Mersin Deniz Ticaret Odası tarafından önce gemi acentesi ve konteyner hattı temsilcisi üyeleriyle, ardından hem üyelerin hem de Mersin Liman İşletmesi’nin (MIP) katılımıyla bir dizi toplantı düzenlendiği kaydedildi. mağduriyetler ve sorunlar hakkında görüş alışverişinde bulunulan yetkililer ve analiz önerileri değerlendirildi. “Yükleme penceresi” uygulamasının kaldırılması ve daha sonra yeniden başlatılması gibi MIP Yönetimi tarafından alınan önlemlere ve bugün gelinen noktada MIP Yönetimi tarafından alınan “kontrollü kapı girişi” uygulamasına rağmen, liman hala devam ediyor.tüm liman kullanıcıları bu sorundan olumsuz etkileniyor.yavaşlıyor,liman giriş ve çıkışlarında uzun araç kuyrukları oluşuyor,15 güne varan periyotlarda konteyner içi yükleme boşaltma talepleri yapılabiliyor ancak sorunlar Daha da önemlisi, bu şartlar altında işlerini sürdürmeye çalışan liman kullanıcıları genellikle ek maliyetlere maruz kalmaktadır.Aslında son olarak MIP tarafından konteyner başına 30 dolar gibi fahiş bir ek ücret alınacağı açıklanmıştır. yanaşma penceresi uygulamasına girecek olan konteyner gemileri, bunun sonucunda ihracatçılarımız artan maliyetler altında ezilmekte, iş yapamaz hale gelmekte ve rekabet güçlerini her geçen gün kaybetmekte, ithalatçılarımız ise maliyet artışlarını ülkelerine yansıtmaktadır. tüketiciler, böylece ülkemizdeki enflasyonu körüklüyor.
Liman yönetiminin verimsiz çalışması ve planlama eksikliğinden kaynaklandığı öne sürülen açıklamada, liman sahasındaki konteyner ve trafik yoğunluğunun, operatörler başta olmak üzere personel ve ekipman eksikliği ile gemilerin verimliliğinin düşük olmasından kaynaklandığı ileri sürüldü. Açıklamada, sahadaki araç ve gereçler, acı bir hal alan bu can yakıcı olumsuzluklar ifade edildi. Alınan ve alınmayan her önlemin Mersin ve hinterlandındaki şehirlerin ekonomisini ayakta tutan ihracat, ithalat ve lojistik firmalarının faaliyetlerini doğrudan etkilediği göz ardı edilmemeli ve analiz odaklı olunmalıdır. – MERSİN